آموزش زبان انگلیسی به کودکان

  • ۰
  • ۰

در صورت گنجاندن فعالیت‌های ریتمیک و آهنگ‌های مناسب در کلاس‌ زبان کودکان، می‌توان از این روش به عنوان یک استراتژی بسیار مهم برای جذب علاقه زبان‌آموزان به یادگیری زبان نام برد. آهنگ‌ها توجه زبان‌آموزان را به خود جلب می‌کنند و به تبیین فعالیت‌های روتین کلاسی کمک می‌کنند.

آهنگ‌های مخصوص  برای آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان

استفاده از آهنگ‌ها یکی از اثربخش‌ترین راه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی برای همه سنین است. اما در این میان، کودکان و نوجوانان بیشتر از بقیه رده‌های سنی از فعالیت‌های ریتمیک مثل آهنگ‌ها و بازی‌های همراه با آهنگ، لذت می‌برند. در واقع استفاده از آهنگ‌ها در فرآیند تدریس می‌تواند کودکان را به یادگیری مشتاق‌تر کند و میزان تمایل آنها به شرکت در فعالیت‌‌های کلاسی و یادگیری، افزایش دهد.

موسیقی یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در رابطه با یادگیری زبان است. زیرا مغز ما به شکل طبیعی، اطلاعات ریتمیک را بهتر و پرسرعت‌تر پردازش می‌کند. پس بهتر است تا جایی که ممکن است از فعالیت‌های همراه با موسیقی، بیشتر در کلاس‌ها استفاده شود.

ریتم‌ها به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند


زبان‌آموزان در همه سنین، وقتی اطلاعات را از طریق فعالیت‌های ریتمیک دریافت می‌کنند، بهتر آنها را یاد می‌گیرند. مثلاً نوجوانی خودتان را به یاد بیاورید، بسیاری از داستان‌ها و آهنگ‌های زمان مهد کودک‌تان را احتمالاً هنوز به یاد دارید. حتماً به خاطر دارید که همه ما حروف الفبا را به صورت ریتمیک یاد گرفته‌ایم. تصور کنید که می‌خواستیم حروف الفبا را بدون آهنگ و به شکل رندوم یاد بگیریم و به خاطر بسپاریم، در این صورت فرآیند یادگیری آنها چندین برابر سخت‌تر می‌شد.

در واقع همین حالا به عنوان یک فرد بزرگسال هم یادگیری کلمات یک آهنگ برایمان بسیار آسانتر از کلمات استفاده شده در یک سخنرانی است. اما چرا؟ آیا فقط به خاطر حالت ریتمیک موجود در آهنگ‌ها است؟

 

نکاتی برای نحوه قرار دادن موسیقی در میان مباحث درسی آموزش 


همانطور که در بالا هم گفته شد، بهتر است از موسیقی‌های مرتبط با مباحث درسی به عنوان یک ابزار مکمل یادگیری در کلاس‌های آموزش زبان استفاده کنیم. در این جا کلمه «مرتبط» یک کلمه مهم و کلیدی محسوب می‌شود. پس هنگام انتخاب آهنگ‌ها به نکات زیر دقت کنید:

  • آیا این آهنگ با مباحث درسی کلاس مرتبط است؟
  • آیا کیفیت یادگیری زبان‌آموزان را بهبود می‌بخشد؟
  • آیا زبان‌آموزان می‌توانند زبان استفاده شده در آن را بفهمند؟

در صورت برقرار بودن شروط بالا در آهنگی که انتخاب کردید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از این راه سرگرم‌کننده می‌توانید اشتیاق زبان‌آموزان را به شکل ویژه‌ای افزایش دهید. سعی کنید زمانی که توجه زبان‌آموزان به کمترین حد خودش رسیده است از این آهنگ‌ها برای جلب توجه دوباره آنها استفاده کنید.

 

  • ۹۹/۱۱/۰۱
  • learningenglish learningenglish1

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی